Nowe trendy muzyki

przez | 12 maja, 2021

Dźwięk muzyczny jest niezbędny i można go znaleźć w każdej kulturze i narodzie na ziemi. Bez względu na to, gdzie się udasz, zawsze znajdziesz coś, co znajdziesz nawet w najbardziej odizolowanych miejscach. Muzyka ma wiele zastosowań; może być używana podczas festiwali religijnych, dla rozrywki, zabawy, medytacji lub wpadania w transowy nastrój, kiedy masz na to ochotę. Przy tak dużej ilości tekstów wokół nas, przemysł muzyczny w Hollywood i na całym świecie bardzo się rozwinął. Nowe kompozycje, nowe utwory, nowe innowacyjne melodie są wprowadzane przez utalentowanych piosenkarzy, muzyków i kompozytorów, aby zapewnić nam doskonałe teksty muzyczne, które słyszymy cały czas, nawet gdy jesteśmy w biegu.

Dźwięk produkcyjny znany również jako stock, to teksty muzyczne będące własnością bibliotek, na które mają one licencję na wykorzystanie ich w filmach, programach telewizyjnych, radiu i innych formach mediów. Jeśli chodzi o muzykę stockową, firmy produkujące muzykę posiadają wszystkie prawa autorskie do tej muzyki i mogą ją wykorzystywać bez konieczności ubiegania się o zgodę kompozytora. W przypadku muzyki popularnej i klasycznej, wydawcy muzyczni muszą starać się o pozwolenie kompozytora, ponieważ nie posiadają nawet pięćdziesięciu procent praw autorskich.

Muzyka stockowa jest zazwyczaj tworzona dla bibliotek muzycznych, a praca wykonywana jest na zasadzie wynajmu, co daje firmom produkującym muzykę wystarczającą swobodę w posiadaniu całości praw autorskich do tej muzyki. Producenci medialni zazwyczaj zwracają się do bibliotek produkcyjnych po muzykę stockową, którą mogą znaleźć za rozsądną cenę, a następnie wykorzystać ją tak, jak chcą. Te firmy produkcyjne przechowują dużą różnorodność muzyki stockowej tak, że producenci mogą wybrać najlepszą z nich, która ich zdaniem będzie lepszym wyborem dla ich filmu lub programu telewizyjnego. Jedna z takich firm produkcyjnych o nazwie De Wolfe Music przechowuje ogromną bazę danych muzyki stockowej, z której producenci i redaktorzy mogą korzystać jak im wygodnie.

W czasach, gdy producenci nie są w stanie znaleźć odpowiedniego rodzaju muzyki stockowej w takich bibliotekach produkcyjnych i muzycznych bazach danych, te firmy produkcyjne zwracają się bezpośrednio do muzyków i kompozytorów i płacą im z góry za skomponowanie nowego kawałka tej niesamowitej muzyki według ich wymagań i zrzekają się udziału kompozytorów w jakichkolwiek przyszłych opłatach licencyjnych.

W Wielkiej Brytanii, MCPS decyduje i reguluje opłaty licencyjne dla takich firm produkujących muzykę stockową. Jednak w Stanach Zjednoczonych Ameryki, te biblioteki muzyczne są wolne do pobierania opłat licencyjnych, jak na ich polityki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *